Strona 1 z 5
Rowery
: 17 lut 2011, o 17:38
autor: Adler
W tym wątku o sprzęcie rowerowym (rowery górskie, trekingowe, miejskie, itp.)
: 17 lut 2011, o 22:02
autor: arti5c
Co do rowerów, ja zaopatrzyłem się w KROSS NAVIGO 2, i jak to moja żona nazwała go jest kosmiczny. Jestem z niego bardzo zadowolony jazda na nim jest lekka i pozwala na przejechanie dużej ilości km dziennie tak ponad 100 leciutko i nie męcząc się. Jest to rower trekingowy do dalekich wypraw wyposażony we wszystko co jest potrzebne czyli sakwy przednie i tylne, klucze, pompka, całe oświetlenie z podtrzymaniem oświetlenia z tyłu podczas postoju. Dynamo w przedniej piaście. Koła 28.
Ja jestem z niego bardzo zadowolony i śmiało mogę go polecić.

: 17 lut 2011, o 22:12
autor: Adler
A ja muszę pomyśleć o górskim, bo stary rower niedawno sprzedałem :-/
Od zawsze (jeszcze w czasach uczniowskich) podobały mi się "górale" brytyjskiej marki "Scott".
Ceny bardzo wysokie, ale powoli zbieram ;-)
: 18 lut 2011, o 07:33
autor: GreeN
Teraz przymierzam się do kupna
Czegoś w ten deseń.

Takie opony.
I zasuwam do lasu na free ;d
Inne rowery nie wchodzą w gre
po złamaniu 2 ram starczy ;>
koszt takiego [używanego] 1500-1700 zł
: 18 lut 2011, o 20:47
autor: Adler
Jaki to typ roweru?
Do czego przeznaczony, na jakie trasy?
BMX? :-)
: 18 lut 2011, o 20:53
autor: GreeN
Bmx to raczej do miasta do Street'u czyli ten co ja chcę nadaje się do lasu na drogi oraz skakanie

zabawa polega na szybkim zjeździe z górek między drzewami wykonywanie kilku metrowych skoków oraz poczuciu adrenaliny
Oczywiście kask wymagany
http://www.youtube.com/watch?v=DF48u5WAjfA
Pozdrawiam
: 18 lut 2011, o 20:55
autor: Adler
Przypomnienie:
ROWERY TREKKINGOWE I CROSSOWE
Rowery trekkingowe służą do pokonywania dużych dystansów po drogach asfaltowych i ubitych ścieżkach. Standardem są koła o rozmiarze 28" na które zakładane są wąskie opony z delikatnym bieżnikiem, co zapewnia lepszą przyczepność w różnych warunkach pogodowych. Dzięki uniwersalności trekkinga oraz geometrii ramy, zapewniającej wygodną pozycję rowerzysty, ma on szerokie zastosowanie dla celów rekreacji i turystyki, także tej zaawansowanej, kiedy z zamontowanymi sakwami przemierzamy tysiące kilometrów. Klasyczny trekking posiada bagażnik, oświetlenie i błotniki. Możemy także spotkać bardziej sportową wersję tego typu roweru - tzw. cross, który nie ma wyposażenia dodatkowego. Obecnie coraz częściej oba te rodzaje mają także przedni amortyzator o małym skoku, dzięki czemu jazda jest bardziej komfortowa.
ROWERY MIEJSKIE
Jak sama nazwa wskazuje, są to rowery przeznaczone do jazdy po mieście, wygodne komfortowe, często wybierane przez osoby starsze lub mające problemy z kręgosłupem.Rama, przeważnie bez prostej górnej rury zapewnia zarówno łatwe wsiadanie jak i zsiadanie. Pozycja rowerzysty jest bardzo wygodna, dzięki miękkiemu, szerokiemu siodełku oraz małej odległości między nimi a kierownicą. Średnica stosowanych kół to najczęściej 26 lub 28 cali, z oponami o szerokości 1,75 cala i lekko zaznaczonym bieżniku. Liczba biegów jest zależna od montowanej tylnej piasty. Bagażnik oraz dość często przyczepiane siatki na koła pozwalają bezpiecznie przewozić zakupy. Przednie i tylne oświetlenie oraz błotniki także należą do podstawowego wyposażenia rowerów miejskich. Najbardziej ekskluzywne z nich mają nawet pełną amortyzację - przedniego i tylnego koła.
ROWERY SZOSOWE
Są to rowery przeznaczone do jazdy w terenie płaskim i lekko górzystym, po dobrych jakościowo drogach twardych, takich jak asfalt. Ma duże koła o 28 calowej średnicy z ultra wąskimi, gładkimi oponami bezdętkowymi, tzw. szytkami mającymi małe opory toczenia. Jego charakterystyczną cechą jest wygięta kierownica o kształcie zbliżonym do baranich rogów. Szosówki mają mniejszą liczbę przełożeń niż rowery górskie (od 14 do 18) - dwa koła zębate w mechanizmie korbowym oraz 7, 8 lub 9 kółek zębatych z tyłu. Takim sprzętem możemy się przemieszczać na duże odległości, jednak nie jest zbyt wygodny z powodu pochylonej pozycji cyklisty.
ROWERY GÓRSKIE
Rowery te inaczej zwane MTB (skrót od angielskiej nazwy mountain terrain bike) były projektowane z myślą o tych, którzy chcą jeździć w trudnym terenie, pokonując wzniesienia i strome zjazdy. Rower taki ma koła o średnicy 26 cali, grube opony o szerokości od 1.95 do 2.5 cala z wystającym protektorem oraz systemem biegów, w którego skład wchodzą: manetki, dwie przerzutki i koła łańcuchowe. Tego typu jednoślad, zależnie od zastosowanego osprzętu, ma 21,24 lub 27 przełożeń, umożliwiających jazdę z różną prędkością. Przednia przerzutka obsługuje trzy koła łańcuchowe, zaś tylna odpowiednio siedem, osiem lub dziewięć.
bimark.pl
: 18 lut 2011, o 21:02
autor: GreeN
Ten co dałem to taki bardziej hardcore MTB

: 18 lut 2011, o 21:14
autor: Adler
A może pochwalicie się ciekawymi, długimi trasami/wycieczkami rowerowymi?
Mile widziane: opis, zdjęcie i ilość km.
: 18 lut 2011, o 21:21
autor: GreeN
Zdjęc opisów nie mam ale licznik w ciągu 3 lat wskazuje 5000km
jak kupie nowy rower to będą filmy ze zjazdów
: 18 lut 2011, o 21:28
autor: Adler
Może kolega Norden coś opowie...
: 20 lut 2011, o 11:53
autor: ziuba
Ja się moge pochwalić zdobyta Pętlą Muszyńską, było cieżko, nawet pojawiły sie łzy...ale warto było...piękne widoki i niezapomniane wspomnienia:)
Trasa Rowerowa Turystyczna Pętla Muszyńska przeznaczona jest dla rowerzystów o dobrej kondycji i umiejętnościach kolarskich, wiedzie zarówno wygodnymi asfaltowymi szosami, leśnymi drogami jak również odcinkiem górskim bardzo stromym i trudnym technicznie. Trasa umiejętnie łączy, akcenty przyrodnicze i historyczne ze współczesnymi elementami regionu. Prowadzi przez rzadko uczęszczane pasma Zimnego i Dubnego. Wytyczona i oznakowana kierunkowskazami i tablicami informacyjnymi obrazującymi za pomącą wykresów, zdjęć i tekstów poszczególne odcinki.
Długość 32 km, czas przejazdu ok. 3:25 h, znaki czerwone
: 22 lut 2011, o 23:31
autor: Norden
Najdłuższą "asfaltową trasę" po Beskidach przejechałem w 2005 roku. Pętla liczyła około 140 kilometrów. Z domu wyjechałem około 7 rano, a wróciłem grubo po 22. Po drodze "zaliczyłem" min. Ciężkowice, Stróże, Grybów, Kamianną, Łabową, Nowy Sącz.
Najbardziej "górską trasę" pokonałem w 2007 roku. Wyjechać niebieskim szlakiem z Łomnicy na Halę Łabowską nie było łatwo. W sumie tego dnia przejechałem około 115 km.
W tamtym roku dzięki nowej taktyce - autem znajomego z rowerami na dachu podjeżdżaliśmy w bardziej odległe miejsca - zaliczyłem kilka +/- stukilometrowych "etapów" w Beskidzie Niskim, Wyspowym i w Pieninach.
Kiedy tylko czas i pogoda mi pozwalają, to jeżdżę rowerem do pracy - mam do niej około 12 kilometrów.
Od ostatniej jesieni preferuję też krótkie wieczorne 15-25 kilometrowe trasy z przewyższeniami rzędu 100-200 metrów po Pogórzu - dla zdrowia i polepszenia kondycji.
Sądzę, że w ciągu ostatnich 10 lat "zrobiłem na rowerze" spokojnie ponad 10 000 kilometrów.
Zimą jakoś niespecjalnie przepadam za rowerem - wolę narty, raki itd.
: 22 lut 2011, o 23:32
autor: Adler
Dobre wyniki...
Jaki rower?
: 22 lut 2011, o 23:46
autor: Norden
Mam dwa zwykłe "górale" - jeden ma 5 lat, drugi 10 - nic szczególnego. Za ten nowszy ("Delta" z Dębicy) dałem chyba niecałe 500 zł - http://www.moje_beskidy_mo.republika.pl/halLab5.html
: 23 lut 2011, o 14:17
autor: Norden
: 25 mar 2011, o 21:01
autor: Gniewko
arti5c rower pierwsza klasa. Jestem wielkim zwolennikiem rowerów trekkingowych. Sam mam taki choć nie takiej klasy. Doskonale spisują się na szosie i w lekkim terenie.
Pozdrowka
: 15 maja 2011, o 18:49
autor: petruss1990
Rowerowy dzienny rekord to 225km Hrubieszów-Radecznica-Hrubieszów. Tak z ojcem uczciliśmy rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego.
Byłem kilka razy w Żółkwi rowerem(wspólnie ze stowarzyszeniem "Hrubieszów na rowerach")
ogólnie sporo jeżdżę, ale tylko szosówką.
: 18 maja 2011, o 14:39
autor: figamaga
O rany, kiedy ja będę pokonywała takie trasy?! Na razie w ramach ćwiczeń to sobie jeżdżę po okolicy (ok.20 km.) bo kondycja u mnie marna

: 18 maja 2011, o 18:28
autor: petruss1990
Ja dziennie jeździłem minimum 35, raz w tygodniu koło setki. Tak normalnie bo na studiach to..... też słabo. Tak optymalnie dla mnie to ok 50 dziennie, znajomy co się kiedyś ścigał to mówił że optymalnie to ok. 80km
: 23 maja 2011, o 19:41
autor: Adler
Jak oceniacie nowe przepisy ruchu drogowego (kwestię rowerzystów)?
: 24 maja 2011, o 17:06
autor: petruss1990
Ważniejsze będzie nastawienie kierowców. Ale co do samych przepisów to ułatwiły nam życie. Najbardziej podoba mi się możliwość jazdy po 2 osoby.
: 31 maja 2011, o 22:55
autor: Norden
: 1 cze 2011, o 10:46
autor: petruss1990
Ten profil terenowy wygląda bardzo ciekawie...
Re: Rowery
: 28 lut 2012, o 21:23
autor: figamaga
Rowery zimą
http://www.tck.pl/aktualnosci-imprezy-f ... ylko-.html" onclick="window.open(this.href);return false;