Forum "Turystycznie" - najciekawsze forum turystyczne w sieci! Już od prawie 15 lat!
Kolej w Polsce i Europie
Re: Kolej w Polsce i Europie
Jak na modernizację na 8 stacjach i przystankach to czas 3 miesięcy jest stosunkowo krótki. Możliwe że po przerwie wakacyjnej utrudnienia wrócą.
Re: Kolej w Polsce i Europie
Tuchów ładnie zrobili. A mnie czeka przejazd tymi zastępczymi autobusami na początku czerwca (niestety).
Re: Kolej w Polsce i Europie
Lichtenstein ma podobno całe 10 km linii kolejowych. Pociągi osobowe jeżdżą ze stacji w Szwajcarii (Buchs) przez Schaan (Liechtenstein) do Austrii. Dość rzadko spotykana koncepcja. Z pewnym autobusem jest podobnie tylko trasa do Sargans w Szwajcarii. I jedzie się grubo ponad godzinę.
Re: Kolej w Polsce i Europie
Od grudnia mają wrócić pociągi do Ciechocinka. Co prawda to tylko 7 km trasy z Aleksandrowa Kujawskiego, ale tempo remontu wydaje się lekko abstrakcyjne. Na wyremontowanej trasie pociągi mają jechać z prędkością do 120 km/h. Jeszcze się dobrze nie rozpędzą a już będą musiały hamować. Oby ta ekspresowa inwestycja się powiodła.
Re: Kolej w Polsce i Europie
Przedstawiono plan stworzenia szybkich kolei wokół Katowic. Według planów ze stolicy województwa śląskiego mam dojechać do wybranych miejsc w ekspresowym czasie:
Mikołów 10 minut
Żory 20 minut
Rybnik 24 minuty
Jastrzębie Zdrój 35 minut
Ostrawa 37 minut
Wodzisław Śląski 38 minut
Brno 1 h 40 minut
Wiedeń i Bratysława 2 h 45 minut
Praga 2 h 50 minut
Budapeszt 3 h 50 minut
Wszystko pięknie tylko nie podano terminu realizacji.
Mikołów 10 minut
Żory 20 minut
Rybnik 24 minuty
Jastrzębie Zdrój 35 minut
Ostrawa 37 minut
Wodzisław Śląski 38 minut
Brno 1 h 40 minut
Wiedeń i Bratysława 2 h 45 minut
Praga 2 h 50 minut
Budapeszt 3 h 50 minut
Wszystko pięknie tylko nie podano terminu realizacji.
Re: Kolej w Polsce i Europie
Mam wrażenie że ta realizacja nie do końca zależy od władz województwa czy nawet władz państwowych skoro są to połączenia międzynarodowe.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/
Re: Kolej w Polsce i Europie
Nowa reklama PKP Intercity
https://www.youtube.com/watch?v=0ixUIzs19do
https://www.youtube.com/watch?v=0ixUIzs19do
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/
Re: Kolej w Polsce i Europie
Czysto w tej kuszetce. Ciekawe, jaka reklama powstanie, gdy zacznie kursować ICE do chorwackiej Rijeki...
Re: Kolej w Polsce i Europie
Pojawiły się plany reaktywacji (a właściwie budowy, bo z dawnych torów niewiele zostało) linii kolejowej na trasie Racławice Śląskie - Głubczyce -Cyprzanów - Wojnowice - Racibórz. Sam projekt kosztuje 17 mln zł. Szacunkowy koszt budowy ok. 500 mln. Jak dla mnie trochę szalona koncepcja, ale w Polsce wszystko jest możliwe.
Re: Kolej w Polsce i Europie
Zastanawia mnie czemu pociągi KŚ do Tarnowskich Gór nie kursują bezpośrednio z Katowic tylko z przesiadką na stacji Chorzów Batory. W sumie to niezbyt poręczne rozwiązanie.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/
Re: Kolej w Polsce i Europie
To ze względu na remonty i wyłączenie niektórych torów na rzeczonej trasie.
Re: Kolej w Polsce i Europie
No ale wydaje mi się, że normalna trasa do Tarnowskich Gór też biegłaby przez Chorzów Batory, więc nie jest to kwestia "objazdu".
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/
Re: Kolej w Polsce i Europie
Tu nie chodzi o objazd, ale wyłączenie torów na stacji w Katowicach. Ze względu na remonty wiaduktów i peronu zmniejszona jest liczba dostępnych torów i stąd niektóre pociągi kursują na skróconych trasach nie docierając do Katowic.