Forum "Turystycznie" - najciekawsze forum turystyczne w sieci! Już od prawie 14 lat!

Szczyrk czy Murzasichle

Ciekawe miejsca w Tatrach, na Podhalu, w Pieninach.
trusia
User
Posty: 2
Rejestracja: 8 kwie 2023, o 14:38

Szczyrk czy Murzasichle

Post autor: trusia » 8 kwie 2023, o 14:47

Hej,

gdzie lepiej wybrać się na majówkę - Szczyrk czy Murzasichle (jestem tez otwarta na inne opcje, ale z w miarę dobrym dojazdem pociągiem / autobusem z Warszawy)? Zależy mi na trasach pieszych z pięknymi widokami. Jestem raczej początkująca, chociaż mam już za soba wypady górskie z pieszymi wycieczkami, głównie w Szwajcarii. Będę bazować na chodzeniu pieszo lub transporcie miejskim.

Co polecacie?

Dzieki,
Trusia

Awatar użytkownika
Comen
Jr. Admin
Posty: 8840
Rejestracja: 30 maja 2011, o 00:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Szczyrk czy Murzasichle

Post autor: Comen » 8 kwie 2023, o 22:04

Obie miejscówki mają swoje plusy. Pytanie jak będą wyglądały warunki w Tatrach w maju. Z Murzasichla stosunkowo najbliżej będzie do doliny Suchej Wody i na Halę Gąsienicową. Ciekawym widokowym szczytem reglowym jest też Kopieniec w otoczeniu Doliny Olczyskiej. Prawdę mówiąc Tatry o tej porze ciekawsze są z dalszej odległości, widać wtedy świetnie i wiosnę i zimę. Z kolei wiosna w Beskidzie Śląskim pewnie też będzie urocza. Jeśli jest ładna pogoda grzbiet od Malinowskiej Skały po Skrzyczne oferuje rozległe widoki. Można też ze Szczyrku iść na Klimczok. Zresztą sieć szlaków w Beskidzie Śląskim jest dobrze rozwinięta, można też skorzystać w miarę dobrze funkcjonującej komunikacji lokalnej. Nie ma oczywiście w krajobrazie tak wysokiej dominanty jak wysokie szczyty tatrzańskie, ale na brak panoram narzekać nie można.
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/

trusia
User
Posty: 2
Rejestracja: 8 kwie 2023, o 14:38

Re: Szczyrk czy Murzasichle

Post autor: trusia » 10 kwie 2023, o 21:23