Forum "Turystycznie" - najciekawsze forum turystyczne w sieci! Już od prawie 15 lat!
15 rocznica powstania forum - spotkanie w Dusznikach Zdroju (19-21 września)
15 rocznica powstania forum - spotkanie w Dusznikach Zdroju (19-21 września)
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
W 2011r. poruszyłem tę sprawę w obawie przed przejęciem dóbr/udziałów PKL przez Słowaków, patrz tutaj.
4 lata później budzimy się z ręką w nocniku.
Smutne to. <zalamka>
Tradycyjnie nie rozmawiam na forum o polityce i o to samo Was proszę.
Przy piwie, w terenie - bardzo chętnie.

4 lata później budzimy się z ręką w nocniku.
Smutne to. <zalamka>
Tradycyjnie nie rozmawiam na forum o polityce i o to samo Was proszę.
Przy piwie, w terenie - bardzo chętnie.
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
Ja o polityce najchętniej w ogóle nie rozmawiam, interesują mnie tylko suche fakty...Galicjanin pisze:Tradycyjnie nie rozmawiam na forum o polityce i o to samo Was proszę.
Przy piwie, w terenie - bardzo chętnie.
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
W sumie dobrze że sprzedali, chociaż jednej spółki mniej i mniej pasibrzuchów do wyżywienia.
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
<mysli>Lubel pisze:W sumie dobrze że sprzedali,
Tylko z uwagi na Twój b.młody wiek (którego zresztą Ci zazdroszczę... <tak> ) a co za tym idzie tzw. doświadczenie życiowe jestem w stanie przyjąć, że chyba nie do końca rozumiesz czym skutkuje taka wyprzedaż na dłuższą "metę"...

"Nie pytaj, jak to daleko? Zapytaj, co ciekawego możesz zobaczyć po drodze..."
https://picasaweb.google.com/grazynajarek" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/grazynajarek" onclick="window.open(this.href);return false;
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
Wiem czym skutkuje taka wyprzedaż gdyż siedzę w kręgach komunikacyjnych bardzo długo, 10 rok zapasem.
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
<lol> <rotfl> <lol>Lubel pisze:Wiem czym skutkuje taka wyprzedaż gdyż siedzę w kręgach komunikacyjnych bardzo długo, 10 rok zapasem.
"Nie pytaj, jak to daleko? Zapytaj, co ciekawego możesz zobaczyć po drodze..."
https://picasaweb.google.com/grazynajarek" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/grazynajarek" onclick="window.open(this.href);return false;
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
Nie widzę w tym nic śmiesznego.
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
Spoko - to nic osobistego, to tylko kwestia odmiennego poczucia humoru...Lubel pisze:Nie widzę w tym nic śmiesznego.

"Nie pytaj, jak to daleko? Zapytaj, co ciekawego możesz zobaczyć po drodze..."
https://picasaweb.google.com/grazynajarek" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/grazynajarek" onclick="window.open(this.href);return false;
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
Może Lubel nie zdajesz sobie sprawy, jaki wiek masz wpisany w profilu..?
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
Wracając do tematu...
Szczególnie oburzający, a zarazem smutny jest fragment poniżej:

Szczególnie oburzający, a zarazem smutny jest fragment poniżej:
Jak łatwo zauważyć plan prywatyzacji był misternie przygotowany i od teraz Polska nie jest już właścicielem swoich górskich aktywów, na które w większości pracowało wiele pokoleń Polaków.

Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
No tak, ale to co cytujesz jest rodzajem subiektywnego komentarza felietonisty, który gra czytelnikom na emocjach. Jakoś nie rozumiem problemu. PKL stanowiło część PKP i znając politykę tego państwowego molocha raczej nie działo się dobrze, więc postanowiono majątek sprzedać. Trafiła się firma zarejestrowana w Luksemburgu, nie wiem może lepiej niż na Kajmanach czy na Cyprze. W Luksemburgu są jednak jakieś góry i kolejki linowe. Istotne jest czy właściciel zamierza rozwijać ten biznes i inwestować w infrastrukturę a nie to czy mówi po polsku czy po francusku lub niemiecku
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
Trafił. Utożsamiam się z tą opinią.Comen pisze:No tak, ale to co cytujesz jest rodzajem subiektywnego komentarza felietonisty, który gra czytelnikom na emocjach.
Słabo z górami. To obszar owszem wyżynny, ale z tego co pamiętam to max. 500-600 m. n.p.m.Comen pisze:W Luksemburgu są jednak jakieś góry
Nasza Łysica to w sumie też "góra", więc niech Ci będzie.

Zgoda. Ale tu chodzi o coś więcej (aby nie wchodzić za bardzo w politykę).Comen pisze:Istotne jest czy właściciel zamierza rozwijać ten biznes i inwestować w infrastrukturę a nie to czy mówi po polsku czy po francusku lub niemiecku
Otóż...Czy środki wydawane przez polskich i zagranicznych turystów pozostają tu u nas w kraju (PKL), czy wszystko (jak to ostatnio można zaobserwować) wychodzi, a raczej "odpływa" na zewnątrz. <uoee>
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
Pytanie można postawić w taki sposób: czy PKL było deficytowe ? Jeśli nie - nie rozumiem sensu sprzedaży.
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
Ardeny. No ale mimo wszystko trochę kolejek tam wybudowali, mimo że nie są to oczywiście AlpyGalicjanin pisze: Słabo z górami. To obszar owszem wyżynny, ale z tego co pamiętam to max. 500-600 m. n.p.m.
Nasza Łysica to w sumie też "góra", więc niech Ci będzie.![]()
Tylko to jest raczej problem naszego prawa podatkowego. Jak zrobić, aby firmy z zagranicy płaciły podatki od zysku wypracowanego w Polsce naszemu krajowi a nie jak w tym przypadku w Luksemburgu. Tutaj reforma wydaje się być konieczna, tym bardziej że w tych firmach pracują polscy obywatele, którzy w Polsce będą się leczyć i pobierać renty i emerytury.Galicjanin pisze: Otóż...Czy środki wydawane przez polskich i zagranicznych turystów pozostają tu u nas w kraju (PLK), czy wszystko (jak to ostatnio można zaobserwować) wychodzi, a raczej "odpływa" na zewnątrz. <uoee>
Nie byłem wszędzie, ale mam to na uwadze
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/
A może coś o Szwecji? http://swevirtual.blogspot.com/
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
Ale chyba nie centralna część Ardenów.Comen pisze:Ardeny. No ale mimo wszystko trochę kolejek tam wybudowali, mimo że nie są to oczywiście Alpy

A wg. mnie ewidentnie chodzi tu o maszynkę do zarabiania pieniędzy (czystą komercję), a nie o jakąkolwiek chęć wspierania idei wyciągów/kolejek dla turystów w innych krajach, np. w tych, które weszły do UE w 2004r.
Podobnie zresztą jak w przypadku wydawania zgód na tzw. "postępowania prywatyzacyjne" w trybie niemalże ekspresowym.Comen pisze:Tutaj reforma wydaje się być konieczna,
Polskie Koleje Linowe sprzedane zagranicznemu inwestorowi!
Z innej perspektywy...
<bezradny>
źródło: wp.plMajątek Polskich Kolei Linowych zostanie przeniesiony do nowej spółki Polskie Koleje Górskie. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych wydało zgodę na tę operację. Oznacza to, że wkrótce właścicielem terenów pod kolejką linową na Kasprowy Wierch zostanie firma Altura z siedzibą w Luksemburgu.
Samorządowcy z Podhala nie wierzą, że MSW mogło wydać taką decyzję, bo prawie wszystkie gminy i powiat tatrzański krytykowały zmianę właściciela terenów należących do PKL w Tatrach.
Zaskoczenia nie krył też w rozmowie z Radiem Kraków starosta tatrzański Piotr Bąk. Jego zdaniem minister wydał decyzję bezprawnie. - Jedna z ustaw mówi, że zasoby przyrodnicze parków nie podlegają przekształceniom własnościowym - wyjaśnia.
Samorządy nie wykluczają, że decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych zaskarżą, o ile będą mieli do tego prawo. Starosta tatrzański przypomina, że dawni właściciele ziem w Tatrach teraz masowo składają wnioski o odzyskanie zabranych im działek.
- Państwo polskie postąpiło jak paser - powiedział Piotr Bąk. Wywłaszczyło właścicieli w celu ochrony przyrody, a potem za drobne pieniądze sprzedało te ziemie inwestorowi.
Decyzja dotyczy nie tylko terenów w Tatrach, ale też w Zakopanem, Kościelisku, Szczawnicy i Zawoi. Sprawa dotyczy więc sporej części Małopolski. Szczególnie, że koleje linowe to bardzo ważna infrastruktura, jeśli chodzi o narciarstwo i turystykę.
<bezradny>