Forum "Turystycznie" - najciekawsze forum turystyczne w sieci! Już od prawie 14 lat!

Pilot a przewodnik?

Dla pilotów i przewodników turystycznych.
Awatar użytkownika
Adler
Administrator
Posty: 13381
Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:06
Lokalizacja: Galicja

Pilot a przewodnik?

Post autor: Adler » 30 wrz 2010, o 17:10


Awatar użytkownika
GreeN
User
Posty: 80
Rejestracja: 7 gru 2010, o 07:36
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: GreeN » 22 gru 2010, o 18:37

Przewodnik – substancja, która dobrze przewodzi prąd elektryczny, a przewodzenie prądu ma charakter elektronowy. Atomy przewodnika tworzą wiązania, w których elektrony walencyjne (jeden, lub więcej) pozostają swobodne (nie związane z żadnym z atomów), tworząc w ten sposób tzw. gaz elektronowy.

pilot – urządzenie służące do sterowania na odległość sprzętem elektronicznym lub maszyną.


:D

Awatar użytkownika
Yoana
User
Posty: 1869
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 22:16
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Yoana » 29 gru 2010, o 11:42

Myślę, że duża część społeczeństwa wyjeżdżającego nie rozróżnia tych dwóch pojęć. Osoby z branży owszem... statystyczni turyści... raczej nie... a przynajmniej Ci początkujący:)
"Świat jest wspaniałą książką, z której Ci, co nigdy nie oddalili się od domu, przeczytali tylko jedną stronę."
Jesteśmy również tutaj:
Obrazek

Abderyta
User
Posty: 851
Rejestracja: 10 paź 2010, o 16:51
Lokalizacja: GieKSogród/Jaskółcze Gniazdo

Post autor: Abderyta » 29 gru 2010, o 16:54

-> GreeN

Wypasiony tekst! ROTFL!

-> Selene

Więc czym różni się pilot wycieczek od przewodnika?
"Oryginalność jest jedyną rzeczą, której użyteczności nie mogą pojąć nieoryginalne umysły” <John Stuart Mill, "O wolności">

Abderyta
User
Posty: 851
Rejestracja: 10 paź 2010, o 16:51
Lokalizacja: GieKSogród/Jaskółcze Gniazdo

Post autor: Abderyta » 29 gru 2010, o 17:13

Obowiązek przewodnika: "sprawowanie opieki nad turystami lub odwiedzającymi w zakresie wynikającym z umowy".

Obowiązek pilota: "sprawowanie opieki nad klientami w zakresie wynikającym z umowy".

Co za różnica?
"Oryginalność jest jedyną rzeczą, której użyteczności nie mogą pojąć nieoryginalne umysły” <John Stuart Mill, "O wolności">

Awatar użytkownika
arti5c
User
Posty: 85
Rejestracja: 15 lis 2010, o 16:07
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: arti5c » 6 sty 2011, o 18:36

Pilot sprawuje opiekę nad turystami pod każdym względem 24H na dobę w związku z programem i zakresem wycieczki, przewodnik natomiast tylko podczas oprowadzania po zwiedzanym obiekcie i przekazuje dokładne uwagi o danym obiekcie, rejonie, zabytku.
Pilot nie ma obowiązku przekazywania szczegółowych informacji, a nawet mu nie wolno w miastach gdzie obowiązkowo musi być przewodnik. To tak w skrócie. Są to zupełnie inne osoby z innymi zakresami obowiązków.

Abderyta
User
Posty: 851
Rejestracja: 10 paź 2010, o 16:51
Lokalizacja: GieKSogród/Jaskółcze Gniazdo

Post autor: Abderyta » 6 sty 2011, o 21:47

-> Arti5c

Dziękuję za kompetentną eksplanację.
"Oryginalność jest jedyną rzeczą, której użyteczności nie mogą pojąć nieoryginalne umysły” <John Stuart Mill, "O wolności">

Donna
User
Posty: 200
Rejestracja: 8 lut 2011, o 14:00

Post autor: Donna » 9 lut 2011, o 14:10

Jakiego przewodnika i pilota oczekuje turysta?

Wnioski wysuniete z IV Forum Pilotażu i Przewodnictwa:

przewodnicy lokalni:
- profesjonalna znajomość swojego terenu,
- umiejętność selekcji informacji dla każdej z grupy turystów,
- wysoka kultura obsługi, oprowadzenie jest "usługą turystyczną", gość "płaci, żąda i wymaga",
- niezbędna jest staranna opieka nad turystami, ich bezpieczeństwem i komfortem zwiedzania, łącznie oprowadzania po swoim terenie z innymi umiejetnościami np. w zakresie turystyki aktywnej, kulturowej,
- umiejętność wychodzena poza zwykłą informację, opanowanie standardów interpretacji pokazywanych zjawisk i obiektów

piloci wycieczek:
- niezbedne jest umiejętne dopasowanie sie do struktur organizacyjnych i posiadanie adekwatnych uprawnień w krajach UE i innych krajach turystyki wyjazdowej
(zamiast tour leader - tour manager zgodnie z unijną normą CEN),
- profesjonalna znajomość zasad obsługi klienta, wymóg specjalizowania sie zarówno w formach turystyki jak i miejscach docelowych,
- umiejętność nadązania za nowymi trendami motywów i form podróży oraz zmienijących sie preferencji obsługiwanych turystów.

Abderyta
User
Posty: 851
Rejestracja: 10 paź 2010, o 16:51
Lokalizacja: GieKSogród/Jaskółcze Gniazdo

Post autor: Abderyta » 4 kwie 2011, o 18:08

Freak pisze:Dla przeciętnego turysty i ten i tamten - jedno i to samo :-)
Więc jest to zadanie dla Was - pilotów i przewodników. Na początku każdej wycieczki powinniście szczegółowo wyjaśniać, kiedy i za co odpowiadacie, a za co nie.
"Oryginalność jest jedyną rzeczą, której użyteczności nie mogą pojąć nieoryginalne umysły” <John Stuart Mill, "O wolności">

Awatar użytkownika
Norden
Ekspert
Posty: 1250
Rejestracja: 8 paź 2010, o 23:41
Lokalizacja: Wojnicz

Post autor: Norden » 5 kwie 2011, o 12:31

Najlepiej mieć jednocześnie uprawnienia pilockie i przewodnickie :-D

ODPOWIEDZ