Forum "Turystycznie" - najciekawsze forum turystyczne w sieci! Już od prawie 14 lat!
Rowery
Co do rowerów, ja zaopatrzyłem się w KROSS NAVIGO 2, i jak to moja żona nazwała go jest kosmiczny. Jestem z niego bardzo zadowolony jazda na nim jest lekka i pozwala na przejechanie dużej ilości km dziennie tak ponad 100 leciutko i nie męcząc się. Jest to rower trekingowy do dalekich wypraw wyposażony we wszystko co jest potrzebne czyli sakwy przednie i tylne, klucze, pompka, całe oświetlenie z podtrzymaniem oświetlenia z tyłu podczas postoju. Dynamo w przedniej piaście. Koła 28.
Ja jestem z niego bardzo zadowolony i śmiało mogę go polecić.
Ja jestem z niego bardzo zadowolony i śmiało mogę go polecić.
Bmx to raczej do miasta do Street'u czyli ten co ja chcę nadaje się do lasu na drogi oraz skakanie zabawa polega na szybkim zjeździe z górek między drzewami wykonywanie kilku metrowych skoków oraz poczuciu adrenaliny
Oczywiście kask wymagany
http://www.youtube.com/watch?v=DF48u5WAjfA
Pozdrawiam
Oczywiście kask wymagany
http://www.youtube.com/watch?v=DF48u5WAjfA
Pozdrawiam
Przypomnienie:
ROWERY TREKKINGOWE I CROSSOWE
Rowery trekkingowe służą do pokonywania dużych dystansów po drogach asfaltowych i ubitych ścieżkach. Standardem są koła o rozmiarze 28" na które zakładane są wąskie opony z delikatnym bieżnikiem, co zapewnia lepszą przyczepność w różnych warunkach pogodowych. Dzięki uniwersalności trekkinga oraz geometrii ramy, zapewniającej wygodną pozycję rowerzysty, ma on szerokie zastosowanie dla celów rekreacji i turystyki, także tej zaawansowanej, kiedy z zamontowanymi sakwami przemierzamy tysiące kilometrów. Klasyczny trekking posiada bagażnik, oświetlenie i błotniki. Możemy także spotkać bardziej sportową wersję tego typu roweru - tzw. cross, który nie ma wyposażenia dodatkowego. Obecnie coraz częściej oba te rodzaje mają także przedni amortyzator o małym skoku, dzięki czemu jazda jest bardziej komfortowa.
ROWERY MIEJSKIE
Jak sama nazwa wskazuje, są to rowery przeznaczone do jazdy po mieście, wygodne komfortowe, często wybierane przez osoby starsze lub mające problemy z kręgosłupem.Rama, przeważnie bez prostej górnej rury zapewnia zarówno łatwe wsiadanie jak i zsiadanie. Pozycja rowerzysty jest bardzo wygodna, dzięki miękkiemu, szerokiemu siodełku oraz małej odległości między nimi a kierownicą. Średnica stosowanych kół to najczęściej 26 lub 28 cali, z oponami o szerokości 1,75 cala i lekko zaznaczonym bieżniku. Liczba biegów jest zależna od montowanej tylnej piasty. Bagażnik oraz dość często przyczepiane siatki na koła pozwalają bezpiecznie przewozić zakupy. Przednie i tylne oświetlenie oraz błotniki także należą do podstawowego wyposażenia rowerów miejskich. Najbardziej ekskluzywne z nich mają nawet pełną amortyzację - przedniego i tylnego koła.
ROWERY SZOSOWE
Są to rowery przeznaczone do jazdy w terenie płaskim i lekko górzystym, po dobrych jakościowo drogach twardych, takich jak asfalt. Ma duże koła o 28 calowej średnicy z ultra wąskimi, gładkimi oponami bezdętkowymi, tzw. szytkami mającymi małe opory toczenia. Jego charakterystyczną cechą jest wygięta kierownica o kształcie zbliżonym do baranich rogów. Szosówki mają mniejszą liczbę przełożeń niż rowery górskie (od 14 do 18) - dwa koła zębate w mechanizmie korbowym oraz 7, 8 lub 9 kółek zębatych z tyłu. Takim sprzętem możemy się przemieszczać na duże odległości, jednak nie jest zbyt wygodny z powodu pochylonej pozycji cyklisty.
ROWERY GÓRSKIE
Rowery te inaczej zwane MTB (skrót od angielskiej nazwy mountain terrain bike) były projektowane z myślą o tych, którzy chcą jeździć w trudnym terenie, pokonując wzniesienia i strome zjazdy. Rower taki ma koła o średnicy 26 cali, grube opony o szerokości od 1.95 do 2.5 cala z wystającym protektorem oraz systemem biegów, w którego skład wchodzą: manetki, dwie przerzutki i koła łańcuchowe. Tego typu jednoślad, zależnie od zastosowanego osprzętu, ma 21,24 lub 27 przełożeń, umożliwiających jazdę z różną prędkością. Przednia przerzutka obsługuje trzy koła łańcuchowe, zaś tylna odpowiednio siedem, osiem lub dziewięć.
bimark.pl
ROWERY TREKKINGOWE I CROSSOWE
Rowery trekkingowe służą do pokonywania dużych dystansów po drogach asfaltowych i ubitych ścieżkach. Standardem są koła o rozmiarze 28" na które zakładane są wąskie opony z delikatnym bieżnikiem, co zapewnia lepszą przyczepność w różnych warunkach pogodowych. Dzięki uniwersalności trekkinga oraz geometrii ramy, zapewniającej wygodną pozycję rowerzysty, ma on szerokie zastosowanie dla celów rekreacji i turystyki, także tej zaawansowanej, kiedy z zamontowanymi sakwami przemierzamy tysiące kilometrów. Klasyczny trekking posiada bagażnik, oświetlenie i błotniki. Możemy także spotkać bardziej sportową wersję tego typu roweru - tzw. cross, który nie ma wyposażenia dodatkowego. Obecnie coraz częściej oba te rodzaje mają także przedni amortyzator o małym skoku, dzięki czemu jazda jest bardziej komfortowa.
ROWERY MIEJSKIE
Jak sama nazwa wskazuje, są to rowery przeznaczone do jazdy po mieście, wygodne komfortowe, często wybierane przez osoby starsze lub mające problemy z kręgosłupem.Rama, przeważnie bez prostej górnej rury zapewnia zarówno łatwe wsiadanie jak i zsiadanie. Pozycja rowerzysty jest bardzo wygodna, dzięki miękkiemu, szerokiemu siodełku oraz małej odległości między nimi a kierownicą. Średnica stosowanych kół to najczęściej 26 lub 28 cali, z oponami o szerokości 1,75 cala i lekko zaznaczonym bieżniku. Liczba biegów jest zależna od montowanej tylnej piasty. Bagażnik oraz dość często przyczepiane siatki na koła pozwalają bezpiecznie przewozić zakupy. Przednie i tylne oświetlenie oraz błotniki także należą do podstawowego wyposażenia rowerów miejskich. Najbardziej ekskluzywne z nich mają nawet pełną amortyzację - przedniego i tylnego koła.
ROWERY SZOSOWE
Są to rowery przeznaczone do jazdy w terenie płaskim i lekko górzystym, po dobrych jakościowo drogach twardych, takich jak asfalt. Ma duże koła o 28 calowej średnicy z ultra wąskimi, gładkimi oponami bezdętkowymi, tzw. szytkami mającymi małe opory toczenia. Jego charakterystyczną cechą jest wygięta kierownica o kształcie zbliżonym do baranich rogów. Szosówki mają mniejszą liczbę przełożeń niż rowery górskie (od 14 do 18) - dwa koła zębate w mechanizmie korbowym oraz 7, 8 lub 9 kółek zębatych z tyłu. Takim sprzętem możemy się przemieszczać na duże odległości, jednak nie jest zbyt wygodny z powodu pochylonej pozycji cyklisty.
ROWERY GÓRSKIE
Rowery te inaczej zwane MTB (skrót od angielskiej nazwy mountain terrain bike) były projektowane z myślą o tych, którzy chcą jeździć w trudnym terenie, pokonując wzniesienia i strome zjazdy. Rower taki ma koła o średnicy 26 cali, grube opony o szerokości od 1.95 do 2.5 cala z wystającym protektorem oraz systemem biegów, w którego skład wchodzą: manetki, dwie przerzutki i koła łańcuchowe. Tego typu jednoślad, zależnie od zastosowanego osprzętu, ma 21,24 lub 27 przełożeń, umożliwiających jazdę z różną prędkością. Przednia przerzutka obsługuje trzy koła łańcuchowe, zaś tylna odpowiednio siedem, osiem lub dziewięć.
bimark.pl
Ja się moge pochwalić zdobyta Pętlą Muszyńską, było cieżko, nawet pojawiły sie łzy...ale warto było...piękne widoki i niezapomniane wspomnienia:)
Trasa Rowerowa Turystyczna Pętla Muszyńska przeznaczona jest dla rowerzystów o dobrej kondycji i umiejętnościach kolarskich, wiedzie zarówno wygodnymi asfaltowymi szosami, leśnymi drogami jak również odcinkiem górskim bardzo stromym i trudnym technicznie. Trasa umiejętnie łączy, akcenty przyrodnicze i historyczne ze współczesnymi elementami regionu. Prowadzi przez rzadko uczęszczane pasma Zimnego i Dubnego. Wytyczona i oznakowana kierunkowskazami i tablicami informacyjnymi obrazującymi za pomącą wykresów, zdjęć i tekstów poszczególne odcinki.
Długość 32 km, czas przejazdu ok. 3:25 h, znaki czerwone
Trasa Rowerowa Turystyczna Pętla Muszyńska przeznaczona jest dla rowerzystów o dobrej kondycji i umiejętnościach kolarskich, wiedzie zarówno wygodnymi asfaltowymi szosami, leśnymi drogami jak również odcinkiem górskim bardzo stromym i trudnym technicznie. Trasa umiejętnie łączy, akcenty przyrodnicze i historyczne ze współczesnymi elementami regionu. Prowadzi przez rzadko uczęszczane pasma Zimnego i Dubnego. Wytyczona i oznakowana kierunkowskazami i tablicami informacyjnymi obrazującymi za pomącą wykresów, zdjęć i tekstów poszczególne odcinki.
Długość 32 km, czas przejazdu ok. 3:25 h, znaki czerwone
"Świat jest jak księga, kto nie podróżuje...czyta jakby tylko jedną stronę"
Najdłuższą "asfaltową trasę" po Beskidach przejechałem w 2005 roku. Pętla liczyła około 140 kilometrów. Z domu wyjechałem około 7 rano, a wróciłem grubo po 22. Po drodze "zaliczyłem" min. Ciężkowice, Stróże, Grybów, Kamianną, Łabową, Nowy Sącz.
Najbardziej "górską trasę" pokonałem w 2007 roku. Wyjechać niebieskim szlakiem z Łomnicy na Halę Łabowską nie było łatwo. W sumie tego dnia przejechałem około 115 km.
W tamtym roku dzięki nowej taktyce - autem znajomego z rowerami na dachu podjeżdżaliśmy w bardziej odległe miejsca - zaliczyłem kilka +/- stukilometrowych "etapów" w Beskidzie Niskim, Wyspowym i w Pieninach.
Kiedy tylko czas i pogoda mi pozwalają, to jeżdżę rowerem do pracy - mam do niej około 12 kilometrów.
Od ostatniej jesieni preferuję też krótkie wieczorne 15-25 kilometrowe trasy z przewyższeniami rzędu 100-200 metrów po Pogórzu - dla zdrowia i polepszenia kondycji.
Sądzę, że w ciągu ostatnich 10 lat "zrobiłem na rowerze" spokojnie ponad 10 000 kilometrów.
Zimą jakoś niespecjalnie przepadam za rowerem - wolę narty, raki itd.
Najbardziej "górską trasę" pokonałem w 2007 roku. Wyjechać niebieskim szlakiem z Łomnicy na Halę Łabowską nie było łatwo. W sumie tego dnia przejechałem około 115 km.
W tamtym roku dzięki nowej taktyce - autem znajomego z rowerami na dachu podjeżdżaliśmy w bardziej odległe miejsca - zaliczyłem kilka +/- stukilometrowych "etapów" w Beskidzie Niskim, Wyspowym i w Pieninach.
Kiedy tylko czas i pogoda mi pozwalają, to jeżdżę rowerem do pracy - mam do niej około 12 kilometrów.
Od ostatniej jesieni preferuję też krótkie wieczorne 15-25 kilometrowe trasy z przewyższeniami rzędu 100-200 metrów po Pogórzu - dla zdrowia i polepszenia kondycji.
Sądzę, że w ciągu ostatnich 10 lat "zrobiłem na rowerze" spokojnie ponad 10 000 kilometrów.
Zimą jakoś niespecjalnie przepadam za rowerem - wolę narty, raki itd.
- petruss1990
- User
- Posty: 1026
- Rejestracja: 15 maja 2011, o 16:58
- Lokalizacja: Hrubieszów/Lublin
Rowerowy dzienny rekord to 225km Hrubieszów-Radecznica-Hrubieszów. Tak z ojcem uczciliśmy rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego.
Byłem kilka razy w Żółkwi rowerem(wspólnie ze stowarzyszeniem "Hrubieszów na rowerach")
ogólnie sporo jeżdżę, ale tylko szosówką.
Byłem kilka razy w Żółkwi rowerem(wspólnie ze stowarzyszeniem "Hrubieszów na rowerach")
ogólnie sporo jeżdżę, ale tylko szosówką.
Nie można kochać ojczyzny, nie kochając miejsca, w którym się człowiek urodził...
- petruss1990
- User
- Posty: 1026
- Rejestracja: 15 maja 2011, o 16:58
- Lokalizacja: Hrubieszów/Lublin
- petruss1990
- User
- Posty: 1026
- Rejestracja: 15 maja 2011, o 16:58
- Lokalizacja: Hrubieszów/Lublin
- petruss1990
- User
- Posty: 1026
- Rejestracja: 15 maja 2011, o 16:58
- Lokalizacja: Hrubieszów/Lublin
Re: Rowery
Rowery zimą http://www.tck.pl/aktualnosci-imprezy-f ... ylko-.html" onclick="window.open(this.href);return false;